söndag 27 oktober 2013

En sak jag irriterar mig på....


En sak jag irriterar mig på är människor som kastar skräp på marken. Varför ska man göra det? Det är varken coolt eller häftigt. Man bara förstör för miljön, människor och djur. Om man till exempel kastar en glas flaska på marken så att den krossas så kan djur gå i det och få skärsår och sedan kanske någon person råkar cykla i det och få punktering.  Det kostar även pengar för kommunen att komma ned hit och städa upp det och de pengar som går åt till det kunde ha gått till roligare saker. Det finns ju ändå soptunnor i princip överallt. Men det värsta jag vet med nedskräpning är nog när man ser att det ligger någon sorts utav skräp 1 meter ifrån en soptunna. Så klart kan det ha hänt att skräpet trillat ut från soptunnan. Men jag tror att det inte alltid är så utan att det är folk som ¨inte har orkat¨ kasta skräpet i soptunnan. Det är inte så trevligt att se att det ligger skräp överallt heller. Så jag tycker att man kan ändra attityd och gå och kasta skräpet i en soptunna istället för att kasta det på marken för det är verkligen inte coolt. Det är verkligen inte jobbigt att kasta det i en soptunna heller.

Carl-Johan

1 kommentar:

  1. Bra skrivet, håller med dig till 100%. Det är så störigt att folk inte bryr sig om naturen. Du hade bra argument!

    SvaraRadera