tisdag 15 oktober 2013

Ett bra val var när jag valde att börja sälja kvällsposten.


Jag var tvungen att tjäna lite pengar för att känna mig mer fri. Så som det har sett ut tidigare så har jag inte kunnat köpa det jag vill för jag inte har haft tillräckligt med pengar. Jag har förut tjänat pengar genom att jag har dömt fotbollsmatcher men det var inte min grej. Det var många som klagade, man var alltid nervös och tjänade inte lika mycket som när man säljer Kvällsposten så alltså kändes Kvällsposten mycket bättre. Man ska upp tidigt på morgonen men det gör inte så mycket för mig, men jag kände ändå att jag inte orkade sälja varje helg och ville ha lite sovmorgon. Jag frågade då min kompis Jonathan som också dömde innan, om han ville sälja med mig. Nu säljer vi sedan två helger tillbaka, varannan helg. Om vi räknar vad vi tjänar timvis så tjänar vi mycket mer på Kvällsposten än som domare.
Just av dessa anledningarna så är jag betydligt nöjdare med mitt Kvällsposten val!

Av: Timoty


5 kommentarer:

  1. Trevligt med att du har bestämt dig att jobba och att tjäna lite extra pengar.

    SvaraRadera
  2. Just nu har du ju ingen bild, och det kom vi alla överens om att varje inlägg skulle ha. Men jag tycker att det var bra att du kom på en lösning för att tjäna pengar :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller inte med dig, det är ju skit drygt att sälja kvällsposten :)

    SvaraRadera
  4. Det var ju bra att du kom på ett sätt att tjäna pengar, men lovar att du inte kommer vara lika positiv till det om några månader. (:

    SvaraRadera