tisdag 22 oktober 2013

Någonting som irriterar mig

En sak som jag irriterar mig på är att folk fuskar. Då kanske ni tror att jag menar på prov och liknande men jag menar på idrotten eller när vi gör något roligt som att spela fotboll på rasterna
Jag är väldigt tävlings inriktad. Därför går jag in för någonting väldigt hårt på idrotten tillexempel. Tänk er själva ifall man gör sitt allra yttersta på en lektion när vi kör flaggan, man hinner ifatt någon med den personen springer ändå in i sitt område och lägger flaggan. Då blir man ju riktigt förbannad. När vi gör sådana saker som flaggan på idrotten så kan det också lätt bli bråk i vår klass. Vissa kanske då tänker att det aldrig kommer gå att stoppa våra bråk på lektionerna. Men det borde går eftersom bråken ofta beror på att vissa fuskar. Därför om alla hade varit ärliga så tror jag inte att det hade blivit lika mycket bråk och det hade också varit roligare på lektionerna.
På rasterna när vi spelar fotboll (tysken) går det ut på att man är två-och-två lag och spelar mot ett mål. Ibland händer det att en person gör mål och så säger en annan person att han nuddade bollen innan den gick in i målet. Målvakten som är domare såg inte riktigt vad som hände så han kanske dömer att han som påstod att han nuddade bollen innan den gick in får målet. Alla runt omkring såg att det inte var hans mål och han själv vet också att det inte var hans mål. Då blir man ju irriterad och det kan lätt bli sura miner och bråk här också. Själv kan jag säga att det inte är lika allvarligt när vi spelar på rasterna och jag själv kan också fuska lite ibland men för att undvika konflikter så borde alla vara ärliga för jag vet att alla tycker det är frustrerande när man åker ut för att någon annan fuskar.

// Timoty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar