söndag 27 oktober 2013

Något jag irriterar mig på



När man ska umgås med kompisar och de bara kollar på sina mobiler.
Det är okej om man kollar tillsammans, men när man hade tänkt göra något är det inte så kul. Ibland sitter jag bara där när de skriver med någon annan. Det hade ju de kunnat göra själva lite senare. Jag håller mest kontakt med mina kompisar via min mobil, kik t.ex, men när man åkt för att träffa någon är det inte roligt när de bara sitter med sina mobiler. Jag kunde lika bra kunnat stanna hemma i så fall.
Visst jag kollar också på min mobil när jag är med kompisar, det är ett beroende många har. Fast jag tycker att alla ska försöka strunta i mobilerna när de umgås. Ibland blir det ju att jag sitter på min säng och skriver på min mobil, när ”Nisse” som jag är med sitter tre meter bort i soffan och skriver med någon annan. Det var ju egentligen mening att vi skulle umgås.
Det är såklart okej att visa någon saker på sin mobil, typ en rolig vine, men då kollar man tillsammans.
Jag vet att det är viktigt att hänga med på alla sociala nätverk, men man kan kolla de senare.
Bättre att ta vara på tiden när man
umgås med någon!



Av: Ellen















1 kommentar:

  1. Bra skrivet! Jag håller med om att det är irriterat att umgås med kompisar som sitter med sina mobiler. Bra argument.

    SvaraRadera