söndag 20 oktober 2013

Stockholm vs Systemkamera


Ett av det svåraste beslutet jag någonsin har tagit var om jag skulle lägga mina ihopsamlade pengar på en systemkamera som jag har drömt om hur länge som helst. Eller en spontan resa till Stockholm med mina vänner. Jag valde Stockholm, och det är jag väldigt glad över nu i efterhand. En kamera kan man köpa när som helst i livet medan en resa med sina vänner när man är 14 år går bara att göra när man är just 14 år. Jag fick massor med nya vänner, minnen, upplevelser som man sent kommer glömma. Alltså blev det beslutet mycket bättre än om jag hade stannat hemma med en kamera. En sak jag kan säga säkert är att vem som helst skulle blivit glad av att komma bort ett tag. I med att konkreta saker kan man i princip köpa när man känner för det, medan en abstrakt upplevelse inte är lika enkel att göra om. Alla är olika. Så nu i slutändan kan jag verkligen säga att detta var det bästa valet jag någonsin gjort i mitt liv och om ni någonsin hamnar i en sådan situation om att köpa ett objekt eller var med om en upplevelse med dina vänner som du vet att du aldrig kommer glömma, välj vännerna. Man kan alltid köpa en kamera, men att få en chans att åka på världens upplevelse med sina vänner och få minnen för livet är oslagbart.
Har så mycket hellre bilder i huvudet som jag själv skapat, än bilder på ett papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar