måndag 14 oktober 2013

Ett bra val jag har gjort

Ett bra val jag har gjort

Ett bra val jag har gjort var att börja på fotboll. Jag började spela fotboll när jag var 6 år gammal. Jag visste inte att jag skulle få så många kompisar som jag har nu och att jag skulle spela så länge som jag har gjort. Jag har spelat i ungefär 8 år. Fördelen med att spela fotboll är att man får röra sig mycket och man får lära sig samarbeta med andra. 
Jag får uppleva väldigt mycket genom fotbollen som t ex i somras när jag spelade Gothia Cup i Göteborg, det var hur häftigt som helst. Jag ser också fördelar med att vi tränar alltid ute året om och det gör säkert att vi håller oss friskare som fotbollsspelare. När man spelar fotboll så behöver man inte tänka på läxor utan man bara rensar hjärnan och har kul. En nackdel med fotbollen är att den tar mycket tid eftersom vi tränar ofta och spelar matcher varje helg nästan året runt. Jag är nöjd över mitt val att börja på fotboll!

Av: Isabell 

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du gjorde ett mycket bra val. Jag gillar också fotboll så jag håller med din åsikt. Men i texten ger du en anledning att inte gilla fotboll, så till de som inte gillar fotboll ger du en gratis nackdel att mot argumentera med.

    Men annars mycket bra argumenterat Isabell! :)

    SvaraRadera
  2. Fotboll är kul och du gjorde ett mycket bra val. Jag håller med dig med att man får uppleva mycket inom fotbollen också. :)

    SvaraRadera