onsdag 16 oktober 2013

Ett bra val jag gjort


Ett bra val jag har gjort
Jag är glad över att jag valde en mörk blå Canada Goose istället för en röd Canada Goose jacka. Även fast det verkade som ett svårt val då, är jag nöjd att jag valde vad jag valde.

Anledningarna till att jag tyckte att detta var ett bra val är många.  För det första så kan man matcha sina kläder mycket enklare till en neutral färg (den mörka jackan då) än en röd. Man kan t.ex. inte ha gula byxor och röd jacka, men man kan lätt ha en mörk jacka och gula byxor. Eftersom det var förra året jag köpte jackan har jag ännu en anledning att det var bättre med en mörkblå jacka istället för en röd. Jag slapp vara del av ”den röda jackan hysterin”. Nästintill en femtedel av alla tjejerna förra året hade en röd jacka, och jag var glad att inte vara en av dem. Inget illa mot röda jackor, men det blir kanske tråkigt när alla har det. Dessutom så är Canada Goose jackor hyfsat dyra, och jag ska ha den mer än två år minst. Så därför är det återigen enklare att välja en neutral färg. 

I stort sett vet jag inte ens varför jag övervägde det röda alternativet, kanske för att idén attraherade mig just i det ögonblicket. Men jag är glad att mitt impulsiva jag inte tog över i det ögonblicket.

Så om någon av er har problem med att välja mellan två färger, välj den mest neutrala.




Anna Jacobsen

2 kommentarer:

  1. bra teser, bra uppmaning, bra inledning, bra allt kan inte säg mer än så..

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att det var en smart val. jag har valt samma om jag hade vetat att resten av alla tjejerna på skolan också skulle köpa en röd jacka som jag..
    I alla fall, jag tyckte att du gjorde ett bra val med tanke på alla dina fördelar som du nämnde. Du skriver väldigt bra, bra inledning, bra teser osv. Bra Änna!

    SvaraRadera