fredag 18 oktober 2013

Ett stort beslut jag har gjort.........


Ett stort beslut jag har gjort som har varit bra var att byta från skolan Bladins till Sandeplanskolan. Jag tycker att det var ett bra beslut för att jag trivdes inte på Bladins och jag trivs bättre på Sandeplan. Även om det är svårt att börja i en ny klass så är det faktiskt bättre än att gå i en skola som man inte trivs i. Dessutom så var det inte riktigt som att börja i en ny klass eftersom jag har gått på Sandeplan innan och en del av dem som gick där då går fortfarande kvar i den klassen som jag har börjat i nu. Även om dem inte tycker det är kul att jag kom tillbaks efter 5 år så är det ändå en trygghet att få börja i en klass som man känner folk i eftersom man redan vet lite om hur den klassen är och att man kan vara med några av dem som man var med innan man flyttade.  Jag tycker också att det är väldigt roligt att få träffa människor som man inte har träffat på länge. Även om vissa kanske tycker att det är lite jobbigt att träffa människor man inte träffat på länge så tycker jag ändå att det känns bättre än att börja i en helt ny klass där man inte vet vem dem andra som går i klassen är eller vad dem heter för då vet man lite mer om vad dem andra gillar och hur man ska bete sig runt dem. Därför tycker jag att mitt beslut att byta skola var bra.

-Karna 
Bild lånad från http://www.trelleborgsallehanda.se/vellinge/article530997/Laumlttnad-att-utredning-startas-om-brott.html 

1 kommentar:

  1. Bra argument, men du skulle ha tagit med ett uppmanande i slutet.
    Vad bra att du trivs bättre här :)

    SvaraRadera