söndag 27 oktober 2013

En sak jag irriterar mig sjukt mycket på...


En sak jag irriterar mig sjukt mycket på är när äldre personer tror att de är 1000 gånger mer värd en vad vi mindre åriga är.  Det gäller egentligen alla möjliga tillfällen, men ett exempel är när jag säljer kvällsposten. När man knackar på vissa hus för att vara snäll och fråga om de vill ha tidningen, vissa bestämmer sig bara då för att vara så sjukt otrevlig och antingen skita i att öppna dörren och stå i fönstret och kolla på en eller så öppnar de väldigt otrevligt och svarar verkligen det mest oartiga svaret man kan tänka sig och sedan stänger dörren på världsrekord. Varför? Jag tror verkligen inte att jag är ensam om att tycka detta. Jag tycker verkligen att äldre borde ta åt sig åt detta och tänka efter hur det är från vår sida. Där kommer jag på morgon och vaknar tidigt för deras skull och grejen är det att de äldre ändå vill ha tidningen av mig ibland och då tar förgivet att jag ska vara trevligt mot dem. Jag förstår inte vad dem får ut av detta? Snälla vuxna/äldre människor ta åt er och förbättra er! Var trevliga mot oss hur mycket det än frestar att vara lite elak. Ni kommer tjäna väldigt mycket på det i slut ändan!


2 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Du hade bra argument.

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att de äldre tror att de är ¨mer värda¨ än oss utan jag tror att de inte bara orkar. De har levt ett helt liv och jag tror inte det är första gången du knackar på och vill sälja något utan att det har varit många andra som varit där tidigare och velat sälja diverse saker. Men samtidigt så är det väldigt dumt utav av de att vara otrevliga, man kan snällt säga ¨kom inte med kvällsposten fler gånger jag läser inte den tack¨. Men samtidigt så är det faktiskt vi som är de unga och det är vi som ska vara de trevliga och hjälpsamma. Men en sak är jag nästan helt säker på, att de äldre verkligen inte tror att de är ¨mer värda¨ än oss.

    SvaraRadera